İBB Şehir Tiyatroları ocak ayı programı açıklandı! İşte Ocak 2024 tiyatroları ve etkinlikleri 🎭

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları, ocak ayında 15 yeni oyunla seyirci karşısına çıkıyor. Siyah Dergi okurları için İBB Şehir Tiyatroları ocak ayı programını bir araya getirdik. İşte ocak ayında “Şehir Tiyatrolarında hangi oyunlar var?” Sorusuna yanıtlar…

İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu, Türkiye Tiyatrosunun geleceğe yönelik yaratıcı atılımlarına önderlik etmek amacı ile kurulduğu günden bu yana hizmet veriyor. Öte yandan İBB Şehir Tiyatroları ocak ayı programı ise belli oldu. Peki, İBB şehir tiyatroları Ocak ayı biletleri ne zaman satışa çıkıyor? Şehir Tiyatrolarında hangi oyunlar var? İBB şehir tiyatroları bilet nasıl alınır? İşte detaylar…

İBB ŞEHİR TİYATROLARI OCAK AYI PROGRAMI

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları, ocak ayı programının biletlerini satışa çıkardı. İBB Şehir Tiyatroları’ndan gelen açıklamada “Ocak ayı biletlerimiz 19 Aralık 2023 salı günü saat 11.00’de gişelerimizden, 11.30’da biletinial.com dan satışa sunulacaktır.” ifadeleri kullanıldı. 

Siyah Dergi okurları için Ocak 2024 Şehir Tiyatroları oyunlarını bir araya getirdik. 

ŞEHİR TİYATROLARINDA HANGİ OYUNLAR VAR? (OCAK 2024)

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları, ocak ayında 15 yeni oyunla seyirci karşısına çıkıyor. İşte Şehir Tiyatroları’nın oyunları:

Kimse Öyle Şeyleri Konuşmuyor Artık

Oyun, 12 Eylül darbesi dönemini en acı şekilde yaşayıp parçalanan bir ailenin bugüne uzanan hikayesini konu alıyor. Leyla, ailesinin geçmişiyle yüzleşiyor ve onların hikayesini anlatabilmek için hayatını değiştirmeyi göze alıyor.

Süre: 80 Dk. / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

Uçurtmanın Kuyruğu

Çocukluğu babası tarafından otoriteyle bezenmiş, sıkı bir disiplinle yetiştirilmiş, bu disiplin ve otorite kendisi için saplantıya dönüşmüş bir adam, hayatına son vermeye karar verir. İntihar mektubunu yazıp bitirdiği an kapı çalar. Karşısında ilk defa gördüğü ,tanımadığı bir misafir vardır. Gelen adam hayatına ve tüm çocukluğuna dair her şeye hakimdir. Zaman geçtikçe sohbet ilgi çekici bir hal alır. Etkileyici bir iç hesaplaşma başlar.

SÜRE :110 Dk. / İki Perde

Yetişkin Oyunu

Çın Sabahta

Zengin bir ailede yetişen Güneşi, ailesinin dayatmalarından kaçarak, kendi özgür yaşamını kurmak için mütevazı bir daireye taşınır. İdeolojilerine sıkı sıkıya bağlanmış olan Güneşi’nin boşlukta debelendiği yaşamına, hemen yan dairesine taşınan Feriha girer.

Ömrü boyunca hayalini kurduğu ‘damı akmayan eve’ taşınmayı nihayet başaran Feriha’nın umudu ve mutluluğu, Güneşi’nin dünyasına pek çok yenilik getirecektir.
Bak bu dünya böyledir. Onun elinden zorla çekip alacaksın yaşamını. Bir canavarın dişlerinin arasından söküp çıkarır gibi. Dişe diş, kana kan. Öykülerinde insanları bireysel ve toplumsal özellikleri ile yoğuran Meriç, özellikle kendi iç yalnızlığını sürdüren kadın ve genç kızların yaşamlarını konu edinmiştir. Cumhuriyetin ilk kadın öykü yazarlarından Nezihe Meriç’in öyküleri ve romanları, dünyanın çeşitli dillerine çevrilmiştir. Yazar 1962 yılında Türk Dil Kurumu Ödülü, 1990 yılında Sait Faik Hikâye Armağanı ve 1998 yılında Sedat Simavi Edebiyat Ödülü’nü kazanmıştır.

Süre: 80 dakika / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

İki Efendinin Uşağı

Pantolone kızını, Dottore’nin oğlu Silvio ile evlendirmeye karar vermiştir. Bunun için evinde bir tören düzenler. Gençler birbirlerine aşıktır. Ancak daha önce Pantolone’nin kızını evlendirme sözünü verdiği ve öldüğünü öğrendikleri Federico Rasponi’nin bu törene gelmesiyle işler karışır. Ama belki de birdenbire çıkagelen kişi iddia ettiği kişi değildir.

Herkes bir efendi ararken ben iki efendi birden buldum. Ne olacak şimdi? İkisine birden hizmet edilemez ki. Edilemez mi? Niye edilemesin? İkisine birden hizmet edip, iki aylık alıp, her öğün iki kere yemek yesem fena mı olur?

Carlo Goldoni’nin İtalyan komedi tiyatrosuna kazandırdığı en seçkin örneklerden biri olan oyun, Commedia dell arte’nin temel özelliklerini bütünüyle yansıtmaktadır.  Commedia dell’arte oyunlarındaki maskeli, bilindik tiplerin yerine daha gerçekçi karakterler; gevşek dokulu, yinelemelerle dolu kurgular yerine, sıkı dokulu olay örgüleri ve sonu önceden kestirilebilen farsın yerine de eğlenceli ve kendi devinimi içinde gelişmeye açık bir hava getirmiştir.

SÜRE: 150 Dk. / İki Perde

Yetişkin Oyunu

Yatak Odası Komedisi

Oyun, evliliklerinin farklı aşamalarında olan dört çiftin iç içe geçmiş hayatlarını sıra dışı ama komik bir bakışla ortaya koyuyor. Evlilik kavramı, çiftlerin tuhaf nedenlerle sarsılan ve yeniden kurulan ilişkileri üzerinden, geleneksel, alışılagelmiş kalıpların ve kuralların dışına çıkılarak irdeleniyor.

SÜRE: 135 Dk. / İki Perde

Yetişkin Oyunu

Öldün, Duydun mu?

İntihar eden bir adamın geride bıraktığı hayatı, hatalarıyla yüzleşmesi ve sonrasında kendini tanıma süreci anlatılıyor. Oyunda ayrıca sabır, mücadele, belleksizlik gibi insanı şekillendiren pek çok kavram irdeleniyor.

Süre:75 dakika / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

Benim Küçük Yıldızım

Bir gün bir yıldız kayar… Gökyüzünden… Küçük kız onun peşine düşer… Belki gözündeki yıldıza ulaşamaz; ama bir yıldız şarkıcı kargaya, tavuklar için bir Yıldız gibi pırıl pırıl parlayan bir mısır tanesine, her nefes aldıkça bir yıldız parıldayan ateş böceğine rastlar… Hepsiyle arkadaş olur… Sonunda gerçek yıldızın içinde olduğunu sevgi kardeşlik dostluk olduğunu anlar.

Süre: 50 dakika / Tek Perde
Çocuk Oyunu /3+

Yaftalı Tabut

Adına tarihin dipnotlarında rastlayabildiğimiz, Türkiye’nin ilk kadın oyun yazarı, kuramcı, aktivist, sosyal ve siyasi yaşamın her alanında öncü Fatma Nudiye Yalçı’nın hikâyesi. 1920’lerde başlayan mücadelesine Dr. Hikmet Kıvılcımlı ve Nazım Hikmet de eşlik ediyor.

SÜRE: 95 Dakika / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

Zehir

Geçmişte yaşadıkları trajik kaybın ardından ayrılan çift, yıllar sonra bir araya gelmek zorunda kalır. Bu buluşma, acılı bir geçmiş hesaplaşmasına dönüşür. Karşı tarafın da neler hissettiğine dair eksik bırakılan taşlar yerine oturur. Kadın ve erkek dünyasının bakış açısına odaklanan eser Hollanda prömiyerinin ardından birçok dile çevrilmiştir.

SÜRE: 75 Dakika / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

Herkes Sihirbaz Olacak

Ünlü sihirbaz Zubi’nin öğrencileri “usta”lığa geçip onun sihirli şapkasını almanın hayalini kurarlar. Zubi, sihirli şapkanın yeni sahibini belirlemek için bir yarışma düzenler. İllüzyon gösterileriyle ilerleyen oyunda, hedefe ortaklaşa ilerlemenin önemi anlatılıyor.

SÜRE : 50 Dk. / Tek Perde
YAŞ SINIRI: +3

Çocuk Oyunu

İstanbul Şiirle Buluşuyor: Şimdi Değil Sonra

Bir oda, bir adam. Yaşlıca. Öylece oturmakta, kırık bir bebek gibi. Belki bir huzurevi, belki hayatı boyunca hep dış dünyadan saklandığı kendi evi. Bir de genç bir kadın odada. Belki adamın bakıcısı, belki hayalinde yıllardır yaşattığı, hiç birlikte olmadığı sevgilisi. Sonra bir genç adamın odaya gelişi. Belki yaşlı adamın gençliği, belki de kendi yaşlılığını hayal eden biri. Belki her ikisi de bir şair. Ya da iki. Bir odanın içinde hayal mi gerçek mi belli olmayan bir yüzleşme, bir hesaplaşma, anımsama ve unutma. Solgun bir gül olan, dokununca.

Süre: 30 Dk. / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin 

Bir ailenin üç kuşak kadınının sürekli değişen bir ev ekseninde birbirlerine söyleyemedikleri ve iç seslerinden oluşan bir dertlenmeyi, kendilerine bir adım mesafeden anlatıyor.

Süre: 80 dakika / Tek Perde
Yetişkin Oyunu  / +16

Kral Oedipud – Yugoslav Drama Tiyatrosu

Süre: 135 dakika / Tek Perde

Yönettiği şehrin başına gelen felaketle yüzleşen Oidipus, Delphi kahininin acıların sebebi olduğunu iddia ettiği eski bir suçun sorumlusunu aramaya koyulur. Şehri kötülükten kurtarmaya çalışan ve aynı zamanda gücü elinde tutmak için mücadele eden Oidipus, eski suçun ardında gizlenen daha da karanlık bir sırrı keşfeder ve bu da akıl almaz boyutlarda bir trajediye neden olur.

Godot Geldi

“Godot Geldi”, İrlandalı yazar Samuel Beckett’in “Godot’yu Beklerken” adlı yapıtının ardından ve ona bir “gönderme” olarak, Karadağlı yazar Miodrag Bulatović’in kaleme aldığı bir oyundur… “Olay” bir bataklıkta geçer. Becket’in oyununda; Godot beklenilir… Bulatović’in oyununda ise, bir fırıncı olarak Godot gelir… Beckett, yapıtında kavramlardan yola çıkarak evrensel bir resital sunarken, Bulatović, aynı tematik yapıyı işlemiş olsa da, rol kişilerinin ve kısmen de olsa mekânın yapısını değişime uğratarak, daha çok “simge”lere yönelmiştir… Beckett’te de, Bulatović’te de bekleyenler açısından önemli olan, aslında beklenen kişinin kim olduğu değil, bekleyişin kendisidir… İşte bu durumda; kim olduğu tam olarak bilinmeyen bir “gelen”in, kesinlikle tanımlanmış bir “giden”e dönüşmesinin öyküsüdür diyebiliriz “Godot Geldi” için…

Süre: 100 dakika / Tek Perde
Yetişkin Oyunu

Çöpsüz Dünya

Çocuk Oyunu

Biletler BiletiniAl’da (LİNK)

Serhıldan Hülakü
Serhıldan Hülakü

siyahdergi.com imtiyaz sahibi ve editörü olan Serhıldan Hülakü, Uluslararası İlişkiler öğrenimine devam etmektedir. Çeşitli web sitelerine ve kendi sosyal ağlarına içerik üreten Hülakü, gazetecilik ve medya alanında çeşitli gazetelerde çalıştıktan sonra kariyerine Haberler.com'da "Haber Editörü" olarak devam etti. Şu anda Siyah Dergi için içerik üretiyor ve üyelerine eğitim veriyor.

Articles: 58

Leave a Reply